Mart 02, 2010

sahibinden, az kullanılmış..

“Hayatından sıkıldı, paketleyip satışa sundu.”
Geçen yıl okuduğum bir gazete haberinin baştan çıkarıcı başlığı böyle diyordu. Avustralya’da yaşayan Ian Usher işini, evini, elbiselerini, hatta arkadaşlarını satışa çıkarmış.44 yıllık yaşamına biçtiği değer 420 bin Avustralya doları (600bin ytl).
Yaşamsal bağlarından bir giysiyi üzerinden çıkarır gibi soyunmak istiyor ve haykırıyor. “Hayatımdan bıktım. Artık onu istemiyorum. İsterseniz alabilirsiniz.”
Taşıdığım yükler omzuma birkaç beden büyük geldiğinde, ellerimi ve ayaklarımı bağlayan kukla iplerim canımı acıttığında Orhan Veli’nin dizeleriyle teselli bulurum:
“Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum”
“O yer”e olan inancımı yitirmeden, yalnızca umudu bileyerek yürümek istiyorum yaşama.”Belki bir gün”lerden daha yakın, “Artık çok geç”lerden çok uzak…
Çözüm müdür yaşamı paketleyip satmak bilmiyorum ama, insan gitmeli kendinin peşinden. Don’unu yel değirmenlerine kaptıran Kişot olmayı göze almalı ; kendi yaşamının kahramanı kendisi olmalı..
Bir varmış bir yokmuşlar diyarında..dünyada…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder